Аналіз практики застосування адміністративними судами окремих положень Закону України «Про судовий збір».

52316765

Вищим Адміністративним судом України проведено Аналіз практики застосування адміністративними судами окремих положень Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» у редакції Закону України від 22 травня 2015 року.

Одним із нововведень Закону № 3674-VI є збільшення ставок судового збору за подання процесуальних документів про перегляд судових рішень в апеляційному і касаційному порядку та Верховним Судом України і уніфікація об’єкта, з якого розраховується судовий збір. З 1 вересня 2015 року за подання апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв’язку з нововиявленими обставинами в адміністративній справі необхідно сплатити 110% ставки, яка підлягала сплаті при подачі позовної заяви (підпункт 2 пункту 3 частини другої статті 4 Закону № 3674-VI). За подання касаційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до касаційної скарги на рішення суду – 120% ставки, а за подання заяви про перегляд рішення Верховним Судом України – 130% ставки (підпункти 3 та 4 пункту 3 частини другої статті 4 Закону № 3674-VI).

Тож в рекомендаціях ВАСУ приділено увагу колізії, яка виникла при питанні справляння судового збору за подання апеляційних та касаційних скарг у справах, провадження у яких відкрито до 01 вересня 2015 року.

Пленум ВАСУ рекомендує використовувати ставку, що діяла на дату подачі заяви.

В питанні про те, до майнових чи немайнових категорій відносяться деякі різновиди адміністративних справ, рекомендовано виходити з наявності оцінки вартості позову. Якщо таку оцінку зробити не можна, позов відноситься до немайнових спорів.

Відповідно до частини першої статті 6 Закону № 3674-VI в редакції, чинній з 1 вересня 2015 року, судовий збір перераховується у безготівковій або готівковій формі.

На відміну від попередньої редакції цієї норми, в новій редакції відсутнє положення щодо обов’язкової сплати судового збору виключно через установи банків чи відділення зв’язку.

Таким чином, платник судового збору для сплати цього збору може використовувати будь-який засіб платежу, у тому числі ресурс, розміщений на офіційному веб-порталі «Судова влада України».

Загалом аналіз знову виявив низку проблем, які потребують втручання на законодавчому рівні.

 

Напишіть відгук